Ogłoszenie Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku o Ograniczeniach w Funkcjonowaniu Ośrodka od dnia 29 marca 2021 r. do odwołania
29 Marca 2021W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 1758 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, wprowadzam od dnia 26 października 2020 r. do odwołania następujące ograniczenia w funkcjonowaniu Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku, zwanego dalej Ośrodkiem:
- Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje klientów wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej), co nie dotyczy Działu Świadczeń Rodzinnych, gdzie realizowana jest obsługa bezpośrednia. Obsługa klienta będzie się odbywała w strefie wyznaczonej.
- wejście do budynków Ośrodka możliwe jest wyłącznie z zasłoniętym nosem i ustami - zgodnie z rozporządzeniem, z zastrzeżeniem wyjątków w nim przewidzianych,
- przy wejściu do budynku obowiązkowo należy dokonać dezynfekcji rąk,
- liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w rozporządzeniu.
- po załatwieniu sprawy należy natychmiast opuścić budynek Ośrodka.
- Kontakt klientów z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku następuje telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku. Numery telefonów oraz adresy mailowe, za pośrednictwem których można kontaktować się z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku zostały podane na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku oraz na głównych drzwiach wejściowych w budynkach Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku.
- Pracownicy socjalni Ośrodka oraz asystenci rodzin wykonują pracę w terenie w sytuacjach kryzysowych. Przed wizytą pracownik socjalny lub asystent rodziny telefonicznie przeprowadza ankietę dotyczącą sytuacji zdrowotnej - związanej z zagrożeniem COVID-19 - klienta lub rodziny.
- Zawieszone zostaje osobiste przyjmowanie stron przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku i jego zastępcę, jednak pozostaje możliwość kontaktu w formie telefonicznej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków, jednak pozostaje możliwość kontaktu w formie telefonicznej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.
- W budynkach Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku:
- przy ul. Żużlowej 25,
- przy ul. Raciborskiej 20,
- przy ul. Kościuszki 61,
ustawione zostaną „skrzynki podawcze” do których klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Ośrodek sprawie.
- Ograniczeniu podlegają terminy funkcjonowania kasy działającej dotychczas (na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku) we wszystkie dni robocze zlokalizowanej przy ul. Rzecznej 8 - obecnie kasa funkcjonuje tylko w terminach wskazanych w decyzjach o przyznaniu świadczeń.
- Zaleca się osobom uprawnionym do wypłaty świadczeń z Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku wskazanie numeru rachunku bankowego w celu realizacji przyznanych świadczeń.
- W przypadku braku rachunku bankowego, o którym mowa w ust. 9, wypłata świadczeń będzie się odbywała w następujący sposób:
- zastosowanie mogą znaleźć dodatkowe ograniczenia i zakazy zarządzającego budynkiem, w którym znajduje się kasa, a które zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku oraz na drzwiach w wejściu głównym w budynku przy ul. Rzecznej 8, w którym znajduje się kasa,
- korzystający z kasy powinni:
- zachować spokój i kolejność w oczekiwaniu na wypłatę świadczenia - w razie zakłócania porządku zostaną wezwane stosowne służby,
- zachować ostrożność w oczekiwaniu na wypłatę świadczenia zgodnie z zobowiązującymi przepisami (bezpieczna odległość / maseczka).
Podobne wiadomości:
- Zapytanie ofertowe na: „Dostawę komputerów wraz z oprogramowaniem oraz urządzeń peryferyjnych: kamer, słuchawek, drukarek i projektorów w ramach projektu Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19” - zapytanie II. 2020-08-10
- Zapytanie ofertowe na: „Dostawę komputerów wraz z oprogramowaniem oraz urządzeń peryferyjnych: kamer, słuchawek, drukarek i projektorów w ramach projektu Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19” 2020-07-28