Strona główna/O Nas/Aktualności/Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)

Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)

16 Lipca 2020

Uprzejmie informujemy, że w grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Infografika o Rejestrze danych kontaktowych

Głównym celem usług udostępnionych w ramach rejestru RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego albo o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Więcej informacji o Rejestrze Danych Kontaktowych można sprawdzić tutaj.

do góry